Wednesday, August 2, 2017

Restoren Kari Kambing 40 Hari

Salam Bismillah
Mama Farhan & Emily

Last week balik kampung di Johor .. tak lama 2 malam je.. lepas tu otw balik ke KL kami singgah di Restoren Kari Kambing 40 hari ni.. mmg dah lama sangat teringin nak makan.. tp asyik tak kesampaian aje.. so kalini kami balik awal sikit dari kampung dan singgah sini.. dari tol kulai kami msuk ke tol yong peng.. dari tol yong peng tak jauh pun dalam 8 minit mcm tu ..


Kat sini mmg dari jauh nampak beratur panjang.. tp jangan risau sebab servis mmg cepat.. lagi pun disediakan 2 barisan.. sebelah kanan untuk sesiapa yang nak makan dalam dulang dan sebelah kiri untuk hidangan dalam pinggan.. untuk yang keluarga besar, mmg disyorkan makan dalam dulang sebab lebih berbaloi2.. kenapa berbaloi.. sebab harga sedulang dalam RM48 dan dapat percuma se jug air sirap.. mcm kami walaupun berempat tapi anak-anak aku jenis tak kuat makan.. sangat tak berbaloi amik dulang.. aku pun makan sepinggan tak abis ye.. banyak sangat.. tp mmg lembut sangat2 daging kambing tu.. dan yg penting mmg sedap.. oleh itu kami hanya amik 3 pinggan nasi aje.. 


nasi arab dengan ayam

nasi arab dengan daging kambing


Tengok mereka makan sepinggan .. memang cukup sangat.. bukan kedekut nak belikan sepinggan sorang. tp mmg takkan abis punya.. ada disediakan pinggan polestrin untuk kanak2 nak makan tapi aku tak amik pun. saje bagi dorang makan sama2 sepinggan.. kasi hubungan tu rapat adik beradik.. yang penting mereka tak pernah merungut kene makan share, malah mmg selalu mereka yang request makan share..

No comments: